mandag den 5. april 2010

Dykkercertifikat og Mellemoerebetaendelse

Singapore var en ren oase ved siden af stoevede kaotiske Indien. Der var rent, der var lyskryds, der var ingen der dyttede, der var ingen naevnevaerdige dyr og der var dyrt! Vi fik baade regn og daarlig mave i Singapore, saa desvaerre naaede vi ikke saa meget, men det var som en ferie fra ferien at vaere der et par dage.
Vi er nu i Malaysia og her er ogsaa dejligt og ret stille. Jeg kan nemlig ikke rigtig hoere noget paa mit ene oere, efter nogle dejlige dyk.

Vi tog fra Singapore til en lille oe, ud for Malaysias oestkyst, Pulau Tioman hed den. Her kunne vi dykke og snorkle fra stranden, spise god mad og hygge os. Vi laerte en masse ved at dykke fra stranden med vores instruktoer og vi tog den teoretiske eksamen paa stranden, under palmerne. Det var spaendende, men jeg havde svaert ved at trykudligne, og saa goer det altsaa nas at vaere under 10 meter vand. De sidste to dyk skulle foregaa ved en lille oe, med et flot koralrev lidt vaek fra kysten.Her skulle vi ned paa 18 meter vand. Det gik ogsaa udemaerket, og jeg fik altsaa reddet mig baade dykkercertifikat, spraengt trommehinde og mellemoerebetaendelse hjem.

2 kommentarer:

  1. Nina!!! Godt at høre fra dig! Jeg har også været på Tioman Island!! Savner dig og drømmer om dig hele tiden!

    SvarSlet
  2. Ps. Dit sidecut ser SYGTTTT fedt ud på Lines blog.. Du er jo næsten skaldet!

    SvarSlet