lørdag den 10. april 2010

KL og omegn

Nogen gange ved man bare ikke hvad man skal imorgen eller om en uge. Nu er jeg havnet i Kuala Lumpur, aka KL, og det kom maaske lidt bag paa mig. Her er spaendende, jeg tror der er sprael i Kuala Lumpur. Jeg ser i hvert fald glad ud, foran de beroemte Petrona Towers. Foerst boede jeg paa et hostel naer china town, jeg havde med moeje og besvaer fundet et sted, hvor jeg ikke blev modtaget af rotter paa gangene, men naar man mindst venter det saa sker der nogen gange ting og sager. Saa nu bor jeg hos Gitte og Leif i udkanten af Kuala Lumpur. Gitte og jeg har foruden poolen, udforsket omraadet omkring KL og set nogle spaendende ting. Ikke mindst er det spaendende at se hvordan man bor, naar man rigtig bor, i KL.
Vi har blandt andet set Batu Caves, nogle store grotter, hvori der ligger et Hindu tempel. Her var baade de obligatoriske aber og festlige figurer, som inderne bedst kan lide det.
Idag har jeg baade vaeret til laegen og paa posthuset, men dagens hoejdepunkt var da Gitte og jeg koerte ud af byen for at spise paa en stor fiskerestaurant ved flodbreden og dernaest tage en lille padle baad ud i moerket for at se paa ildfluer. WAAUUW - de kan ikke fotograferes og det skal de nok heller ikke. Det var fantastisk at sejle op ad floden i moerke og stilhed og saa se de store buske og traer, der haenger ud over vandet, fulde af smaa lysende fluer. Selv den fineste IKEA-diode-lyskaede-med-stroemsparer-og-timer ville blegne, ved siden fluernes lys. Det var meget fint og en helt speciel oplevelse.

2 kommentarer:

  1. Uhhh, jeg er ikke glad ved alene-rejse.. Men du er sej!

    SvarSlet
  2. Hej Nina!

    Hvem er Gitte og Leif? Burde jeg vide det?
    Hvordna og hvorledes med det Indien-nummer? Fungerer det eftersom i ikke er i Indien mere?

    Ha det dejligt! Og pas på dig selv.

    SvarSlet