lørdag den 6. marts 2010

Back Waters og Trivandrum

Saa er der billeder Sine!
Vi toeffede rundt paa taget af en lille baad og havde en dejlig dag paa vandet i onsdags. Jeg var saerligt begejstret, da jeg fik lov at styre.Jeg kom ogsaa i vandet i en ferskvandssoe og vi spiste frokost, paa en lille restaurant, der laa paa en smal tange mellem kanaler og rismarker. Man foeler sig bare ramt af noget eksotisk, naar man som det naturligste i verden spiser af palmeblade. Torsdag hoppede vi paa en faerge, der sejler mellem to smaa kystbyer. Turen tager ca. 8 timer, men vi stod af undervejs for at overnatte paa et Ashram. Folk lever af fiskeri og landbrug og lever stort set paa vandende i det omraade.Der er smaa landsbyer langs vandet, maaske en cykel og en fiskerbaad og en masse ingenting og saa lander vi i et Ashram, der kan rumme mere end 2000 mennesker. Der er et hovedtempel, men det er fuldstaendig overskygget af nogle enorme boligblokke. 15 etager er den hoejeste lyseroede bygning. De staar bare der paa en smal landtange, omgivet af palmer, med havet paa den ene side og kanalerne paa den anden. Det var om noget surrealistisk.
Paa billedet staar jeg paa toppen af den hoejeste bygning og kigger ned, hvor folk bor for at vaere taet paa Amma, The hugging mother, som Ashrammets guru kaldes.
Vi var i Ashrammet et doegn ca. Guruen, som meget usaedvanligt er kvinde, var ikke til stede, saa der var meget stille. Men det var spaendende og langsomt og besynderligt.
Her skiltes vores veje saa fredag. Line ville paa landet og jeg ville se Trivandrum. Aaargh hvor spaendende, at rejse alene. Heldigvis kommer Line til mig i aften, saa det var kun en overnatning alene. Skynd dig Line!

I dag har jeg toeffet rundt i Trivandrum, vaeret i zoologisk have, paa gedemarked og i Tempel. Der er ikke langt fra jord til bord, her i Indien.
Imorgen skal vi paa udflugt, til Indiens sydspids. Noget med tre verdenshave. Nu skal jeg dog til
bage til mit lille hotel og kaempe med nogle smaa dyr, der mest bare skal holde sig vaek. MYG!

2 kommentarer:

  1. Underligt med den ashram - jeg var sikker på at aådan en altid lå i etplansbygning med åbne vægge og bambus og sådan - det ser som du skriver helt surrealistisk ud

    SvarSlet
  2. Hej Nina! Kan i SÅ rejse sammen, må man gerne være alene i Indien? pas på traficiking.

    Knus Julie

    SvarSlet