mandag den 15. marts 2010

5 aar og 3 maaneder senere...

Vi har haft travlt. Vi har vaeret frem og tilbage, og lidt oppe og er nu paa vej ned og hen. Vi har oplevet Indiens utrolige flora og fauna og folk og fae naturligvis.
Vi havde to naetter i Calcutta. Stor by. Forholdsvis overskuelig at opholde sig i. Foerste dag ville vi gaa rundt og se byen. Vi gaar altid utroligt langsomt, fordi vi skal se saa meget paa vejen (laes: kigge i butikker), men vi kom dog frem til The Maiden, en kaempe park midt i byen, der kan sammenlignes med faelledparken i Koebenhavn. Store groenne arealer, betjente paa hest, cykler, drenge der spiller bold. Her stopper lighederne saa ogsaa. Vi havde lige bevaeget os ind i parken, da vi stoeder paa en gedehyrde med en stor flok geder. Vi taler altsaa om en park i en storby med ca. 14 millioner indbyggere, skyskrabere og McDonalds og saa lige en gedehyrde. Laengere inde i parken, gik en hest og graessede, den saa ikke ud til at hoere hjemme nogen steder, den var ikke bundet og ikke indhegnet, den var der bare. Saa var der selvfoelgelig de saedvanlige sights og en flot solnedgang over Victoria Memorial Palace.

Og saa tog vi mod Darjeeling.Vi skulle indaande kold bjergluft, fryse og gense stedet, hvor jeg boede og underviste sidste gang jeg var i Indien. Den stod ogsaa paa trekking en enkelt dag. Det var vanvittigt overskyet og luften var vaad og kold, men turen var fantastisk. Og ja, 5 aar og 3 maaneder senere stod jeg foran Trekkers Hut, hvor jeg engang boede i smaa 2 maaneder. Det var sjovt at gense stedet. Noget havde aendret sig, andet havde ikke.
Senere paa dagen, tilbage paa hotelvaerelset, saa jeg en edderkop, der var saa stor at jeg vil kalde den muskuloes. Vi proevede at faa vores 1,5 m hoeje vaertinde til at fjerne dyret, med det resultat at den faldt ned i MIN seng. Vaertinde kaster sig over mine taepper og lagner og styrter ud af vaerelset. Med andre ord: Den STOERSTE edderkop, jeg nogensinde har set, udenfor fangenskab, befandt sig i mit sengetoej! KATASTROFE. Jeg kom dog paa forunderligvis i seng, og sov, lidt stift.
For et oejeblik siden, imens jeg sad her foran computeren, landede en stor kakerlak paa min skulder (jo 3 cm var den da). I toget idag, loeb musene rundt imellem vores foedder og for at komme hen til vores hotel maatte vi mase os forbi en meget stor ko, der gerne ville klappes men ikke flyttes. Tak til Fauna!

3 kommentarer:

  1. Julie - nej det må man faktisk ikke - altså rejse alene rundt i Indien, så det er godt I er sammen igen. Nina - sov du sammen med den største edderkop? - du må godt nok have været træt...

    SvarSlet
  2. ARGH Nina! Hvordan kunne du sove i den seng?! Og hvis jeg havde siddet i et tog med mus omkring mine føder, var jeg vist død... for real.
    Men godt du oplever noget! Hav det skønt!

    SvarSlet
  3. Jeg sov ikke sammen med den. Den lille dame fik den ud, sagde hun...

    SvarSlet