lørdag den 13. februar 2010

Hampi

Det bliver uden billeder. Den her computer vil mig ikke det bedste. Desuden er her saa mange myg at jeg konstant maa baske ud med en arm og paa den maade, slet ikke er i ro til at skrive indlaeg.
Vi er i Hampi i Staten Karnataka. Hampi er spaendende paa grund af en masse templer, paladser og andre rester fra kulturer, der mere eller mindre er forsvundet fra omraadet. Det meste ligger i ruiner, men kan kan fornemme dets tidliger estorhed. Det er fede er dog at man kan cykle rundt. Hele dagen har vi trampet rundt i 35 graders varme og set og set og set og set. Det var sjovt. Man skal huske at holde til venstre... eller i midten og lidt til hoejre. Her er heldigvis ikke saa travl trafik, for cyklerne var serioese havelaager. Ingen gear, fuldstaendig skaev pedal, improviseret cykelstyr og godt med pakketape. Der skal dog ikke herske nogen tvivl om at det absolut vigtigste paa en saadan cykel, ja det vigtigste paa et hvert form for transportmiddel i Indien overhovedet, fungere fuldt ud, var nysynet og velpudset, efterspaendt og top tunet -HORNET! - i dette tilfaelde en lille crom satan af en ringeklokke, med en stor knap og fantastisk lyd. Aah hvilken fryd aldrig at kigge sig tilbage, men bare "sound horn", som der staar, eller "horn please". Bare koer og LARM!
Brug hornet noget mere hjemme i Danmark og nyd at i ingen myg har for tiden.

4 kommentarer:

  1. Eventuelle stave- og tastefejl skyldes MYG!

    SvarSlet
  2. nu prøver jeg for syttende gang at skrive en kommentar

    SvarSlet
  3. hurraa - hvad var det lige jeg gjorde?

    SvarSlet
  4. jeg oprettede en google-konto. og så hedder jeg dottelot, det er da noget underligt noget. men pyt - det virker

    SvarSlet